Artists
Bio & Statement

Francisco Medail

Entre Ríos, Argentina b.1991
Bio
Statement
Works

Implosión | 2011

About the project

Pixel is code graft in the analogy, evidence and refraction: heartbeat grammar. All implosion is a return in itself. To go through self-absorption with the asepsis of information is to parody the modern spirit from the exhaustion of its forms..

Sobre el proyecto

El píxel es injerto de código en la analogía, evidencia y refracción: gramática de los latidos. Toda implosión es una vuelta al en-si. Atravesar con la asepsia de la información el ensimismamiento, que en lo más propio es huidizo, es parodiar al espíritu moderno desde el agotamiento de sus formas.

Extimidad | 2013

About the Project

The massification of photography implies new devices where the boundaries between public and private are redefined. The digital omnipresence has made possible new uses of the image and new perceptions about the scope of the human body, in a society where the media extension of the body has become an unprecedented environment for desires and demands.
If identity is constructed according to the spaces through which it circulates, the friction between biography and subjectivity deserves to be rethought based on the regime of values that regulate symbolic markets. Through archive poetics, Extimidad proposes a map on the derivations of the subject in his representation, on the new strategies of visibility that have found in intimacy a privileged mode of the spectacle.

 

Sobre el proyecto

La masificación de la fotografía implica nuevos dispositivos donde se redefinen las fronteras entre lo público y lo privado. La omnipresencia digital ha posibilitado nuevos usos de la imagen y nuevas percepciones sobre los alcances del cuerpo, en una sociedad donde la prolongación mediática de éste se ha convertido en un ámbito inédito para los deseos y las demandas.
Si la identidad se construye en función de los espacios por los que circula, la fricción entre biografía y subjetividad amerita ser repensada a partir del régimen de valores que regulan los mercados simbólicos. A través de las poéticas de archivo, Extimidad propone un mapa sobre las derivaciones del sujeto en su representación, sobre las nuevas estrategias de visibilidad que han encontrado en la intimidad un modo privilegiado del espectáculo.

 

Parte | 2015

About the project

Documentary photo-essay on the life and customs of a community of Mexican drug traffickers.

 

 

Sobre el proyecto

Ensayo documental sobre la vida y costumbres de una comunidad de narcotraficantes mejicanos.

Fotografías 1930-1943 | 2017

About the project

A historiographic hypothesis about photography that explores the ways in which historical narratives are constructed and their relationship with the world centers of power. An essay on the so-called Infamous Decade, an Argentine period that began with the first civil-military coup of the 20th century in the country and marked the return of conservatives to the government.

Sobre el proyecto

Una hipótesis historiográfica sobre la fotografía argentina que indaga en los modos en que se construyen los relatos históricos y su relación con los centros de poder. Un ensayo sobre la denominada Década Infame, etapa argentina que se inicia a partir del primer golpe cívico-militar del siglo XX en el país y marca el regreso de los conservadores al gobierno.
Press, Texts & Publications
Texts