Andrés García La Rota (Colombia, 1977) has made works in the framework of digital photography, video and video-installation; supports in which he has developed much of his work. Among his latest exhibitions are: Cabeza De Pájaro, exhibited in the fifth Voltaje 2018 salon, in the Horizontes exhibition at the Santa Marta Museum of Modern Art (Santa Marta – Colombia 2010) and at the Lennox Gallery in Toronto (Toronto – Canada, 2009) Open field-Closed field, presented at the 18Sra (18 downtown area regional hall of artists 2018) and within the framework of the Para Verte Mejor exhibition. (Popayán – Colombia, November 2016). Invisible Imaginary, presented at the Juan De Salazar Cultural Center (Asunción – Paraguay, March 2014) and the loeildoodaaq Festival (Rene – France 2013); Magdalena 1928, a work presented at the Bogotá Biennial at the Museum of Modern Art (Bogotá – Colombia, 2009), The Great Obsession at the National Museum of Colombia (Bogotá – Colombia, 2008), State/Medium in the encounter, Lights of San Servolo, exhibition parallel to the Venice Biennale on the Island of San Servolo (Venice – Italy, 2009), among others.
Andrés García La Rota (Colombia, 1977) ha realizado obras en el marco de la fotografía digital, el video y la video-instalación; soportes en que ha desarrollado gran parte de sus trabajos. Entre sus últimas exposiciones están: Cabeza De Pájaro, exhibido en el quinto salón Voltaje 2018, en la muestra Horizontes en el Museo de Arte Moderno de Santa Marta (Santa Marta – Colombia 2010) y en la Galería Lennox en Toronto (Toronto – Canadá, 2009) Campo abierto- Campo cerrado, presentado en el 18Sra (18 salón regional de artistas zona centro 2018) y en el marco de la muestra Para Verte Mejor. (Popayán – Colombia, Noviembre de 2016). Imaginario Invisible, presentado en el Centro Cultural Juan De Salazar (Asunción – Paraguay, marzo de 2014) y el Festival loeildoodaaq (Rene – Francia 2013); Magdalena 1928, obra presentada en la Bienal de Bogotá en el Museo de Arte Moderno (Bogotá – Colombia, 2009), La Gran Obsesión en el Museo Nacional de Colombia (Bogotá – Colombia, 2008), Estado/Medio en el encuentro, Luces de San Servolo, muestra paralela a la Bienal de Venecia en la Isla de San Servolo (Venecia – Italia, 2009), entre otras.